Grijă Pastorală & Curriculum Dirigenție

Ce înseamnă Grija Pastorală?

Grija Pastorală

Grija pastorală este un principiu esențial al educației integrale în școala noastră, reprezentând o preocupare constantă pentru bunăstarea elevilor, atât pe plan academic, cât și emoțional, social și spiritual. Aceasta se manifestă prin sprijinul oferit în momentele de dificultate, prin cultivarea unui climat de încredere și respect, și prin încurajarea dezvoltării unui caracter echilibrat, responsabil și empatic. Grija pastorală este fundamentul pe care construim relații sănătoase și de încredere între profesori, elevi și părinți, și contribuie la crearea unui mediu educațional care nu doar formează minți, dar și inimi. Astfel, elevii sunt ghidați nu doar să își atingă potențialul academic, dar și să își dezvolte valori solide, care îi vor sprijini în drumul lor în viață.

Relația dintre diriginte și elevi se bazează pe valorile școlii, pe deschidere, încredere și suport.
Curriculum Dirigenţie – PSHE (Personal, Social, Economic & Health)

Programa şcolară a orei de Dirigenţie:

Diriginții sunt responsabili pentru predarea curriculumului la ora de dirigenție în conformitate cu curriculumul școlar disponibil în Calendarul școlar aferent pilonilor școlari 2024-2025.

Lecția de PSHE /ora de dirigenție va fi predată în conformitate cu standardele definite în Politica de predare și învățare.

Diriginții asigură legătura:

  • cu diferite structuri școlare – având în vedere activitatea generală a unui elev în școală.
  • cu coordonatorul pilonului Leadership link şi Academic în ceea ce priveşte rolul de lider al elevilor şi implicarea lor în programele de servicii comunitare.

Diriginții monitorizează, de asemenea, progresul academic al elevilor din grupa lor fiind în legătură cu:

  • Profesorii de specialitate;
  • Șefii de catedră sau PSL;
  • Directorul grădiniței; Directorul clasei primare; Directorul clasei secundare – după caz.

Diriginții țin legătura cu structurile școlare dezvoltate în cadrul pilonului Cultură, monitorizând starea de bine a elevilor în şcoală şi în afara şcolii prin departamentele:

  • Comitetul de comportament;

  • Asistență medicală;

  • Sănătate și siguranţă

  • Nevoi Educaţionale Speciale (NES)

Papa Leon al XIV-lea, în Scrisoarea sa apostolică publicată în data de 28.10.2025 celebrează acel „sezon al încrederii” care a început acum șaizeci de ani cu Declarația conciliară Gravissimum Educationis (GE) și, cu recunoștință, amintește că „din primirea sa, a apărut un firmament de opere și carisme care  au consolidat o moștenire spirituală și pedagogică capabilă să dureze de-a lungul secolului XXI”.

În același timp, el recunoaște și că, deși GE „nu și-a pierdut ascuțimea”, este necesar astăzi să o interpretăm ca o busolă pentru „o relansare”.

Din acest motiv, Papa îndeamnă educația catolică să fie „un far: nu un refugiu nostalgic, ci un laborator de discernământ, inovație pedagogică și mărturie profetică”, angajat să „deseneze noi hărți ale speranței”.