Fondator: Episcop Vasile Bizău
Pentru noi, acesta este timpul semănatului și al speranței.
Liceul ,,Ep. Dr. Alexandru Rusu” este un semn de speranţă pentru eparhia noastră în dorința de a-şi aduce aportul la educația tinerelor generaţii şi la susținerea societăţii româneşti în căutările ei de reînnoire culturală.
Din dorința de a găsi un itinerar determinant al calității învățământului, Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-catolică de Maramureș a mobilizat oameni deosebiți prin formarea personală, oameni dedicați educației, oameni motivați pentru realizarea unei școli confesionale în Baia Mare. Toţi cei implicaţi îndeaproape în realizarea acestui proiect sunt conştienţi că sunt chemaţi să contribuie la creşterea şi dezvoltarea lui.
O sămânță mică a fost semănată în ogorul vastului câmp educativ în speranța că ea va aduce rod și ne străduim să o îngrijim, să o udăm și să o veghem, așteptând să crească în ritmul ei natural. De la sămânță și până la roade este o cale lungă care implică nu doar așteptarea împlinirii timpului, ci și binecuvântarea lui Dumnezeu.
Director Executiv: Prof. Anuţa Gorzo
Cu o abordare sistemică a educabilității umane, dorim să educăm omul ca întreg. Rămânem deschiși în căutarea unui echilibru între cele trei forțe spirituale cu care este înzestrat omul: puterea inimii, a minții și a mâinii.
Acest deziderat poate fi concretizat printr-o bună colaborare a tuturor celor implicaţi direct în itinerariul educativ personalizat al elevului.
ADN-ul nostru ne spune că nu am fost creați după un șablon. Așadar ne împlinim cu fiecare sinapsă, în prezent, între origini și viitor!
,,Și Viitorul începe acum”! (Papa Ioan Paul al II-lea)
Reprezentant Fondator: Pr. Angel Zareczki
Crearea unui cadru favorabil educației copiilor în perspectivă holistică este scopul Liceului „Ep. Dr. Alexandru Rusu”, inspirat din ierarhia valorilor creștine.
La formarea, educarea, conştientizarea copiilor şi a tinerilor că responsabilităţile vieţii încep de la o vârstă fragedă, stă şi petrecerea timpului în natură aşa cum o face cercetăşia, sprijinind astfel educaţia din şcoală.
Cercetăşia este un mijloc de educaţie formală, o formă de a trăi viaţa reală la vârste mai mici în care copiii şi tinerii îşi preiau responsabilităţi de mici şi ca într-o familie unul este bucătarul, unul este topograf, unul este liturgist, unul este constructor.
Director Academic: Prof. Ciprian Ghişa
Când ne apropiem de intrarea în școală, pe aleea străjuită de arbori, fiecare trece pe lângă o serie de mesaje care reprezintă cele 7 deprinderi ale oamenilor eficace, o serie de principii simple și puternice în același timp, care, transformate în comportamente repetabile, duc la întărirea încrederii în sine a elevilor, la capacitatea lor de a lucra împreună, de a se asculta și de prioritiza lucrurile importante din viața lor. Ele vorbesc despre un set de competențe de leadership care să-i ajute să facă față mai bine la toate schimbările din lumea de acum și din viitor.
Ajungând chiar în apropierea intrării, ne întâmpină un alt mesaj care ilustrează un alt pilon al școlii: „progres prin descoperire” puteți citi deasupra porților în fața cărora îi așteptăm cu drag și bucurie pe copii în fiecare dimineață. Aceste două cuvinte descriu experiența de învățare pe care dorim să o oferim elevilor noștri. Pe de o parte, e procesul prin care îi încurajăm și ghidăm să știe cum să învețe să gândească critic, să pună întrebări, să înțeleagă ce e relevant din avalanșa de informații din jurul lor, să poată argumenta odată ce au selectat critic lucrurile de care au nevoie, să fie curioși, să-și dezvolte abilitățile practice. De cealaltă parte, e procesul prin care fiecare face progres academic, la toate materiile, un progres care îi pune pe elevi în competiție doar cu ei înșiși, cu ultimul lor rezultat, îi face conștienți de țintele pe care și le asumă și pe care le modifică în funcție de parcursul pe care îl au. Acest angajament al nostru vorbește desre ghidaj, sprijin permanent și feed-back contructiv. De comunicare constantă cu familia, pentru că învățarea, progresul și atingerea adevăratului potențial se atinge mai ales prin această colaborare proactivă între profesori, diriginți și părinți / familie.
Odată intrați în holul de la intrare, vă întâmpină declarațiile de viziune și misiune ale școlii, care vorbesc despre unicitatea fiecăruia și despre călătoria personală spre bine, frumos și adevăr. Este o bucurie să-i putem însoți pe copii în această etapă fundamentală din viața lor.
Dacă puneți aceste elemente împreună, ele reprezintă ingredientele principale ale educației holistice, a educației integrale, pe care ne-o dorim cu toții. Prin comunicarea pozitivă și regulată, putem să-i sprijinim eficace pe fiecare elev să facă progresul potrivit în legătură cu adevăratul său potențial. Crescând în medii de siguranță și beneficiind de sprijin, elevii vor crește având toate competențele necesare pentru a fi adulți pregătiți pentru lumea viitorului, trăind pe baza valorilor umane, creștine, fundamentale.