Şcoala noastră a dezvoltat şi continuă să dezvolte strategii și politici menite să faciliteze colaborarea și comunicarea între instituțiile de învățământ şi ONG-uri atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional.
Parteneriatele au ca scop împărtăşirea de bune practici, dezvoltarea de abilități și competențe noi și îmbunătăţirea accesului la informații și resurse de învățare.
Parteneriatele internaționale joacă un rol esențial în dezvoltarea sistemului de învățământ și a educației la nivel global. Unul dintre cele mai importante beneficii ale parteneriatelor internaționale este dezvoltarea competențelor interculturale și lingvistice. Colaborarea cu instituții din alte țări poate oferi elevilor oportunitatea de a învăța despre alte culturi și obiceiuri și de a interacționa cu oameni din alte medii. Acest lucru poate ajuta la dezvoltarea unei perspective globale și la îmbunătățirea abilităților de comunicare și colaborare cu oameni din medii diferite.
Parteneri interni
Parteneri internaţionali
- Association Prosuma, Franţa – colaborare prin dezvoltarea de proiecte umanitare cu implicarea unor voluntari studenţi din Baia Mare şi din Franţa.
- SAVIO Education, Franţa – reunește școli private de la grădiniță la liceu din Franța și din alte ţări în vederea atingerii obiectivului lor: permiterea tuturor elevilor să își dezvolte potențialul.
- CLAYSS org., Argentina – organizație neguvernamentală care promovează conceptul de Service Learning în lume – organizaţie iniţiatoare a reţelelor europene care promovează implementarea proiectelor de Service Learning din Centrul, Estul şi Vestul Europei).
- What is Slusik?, Slovacia – proiect Erasmus începând cu anul 2023 (colaboratori).
- Foundation Learning through Civic Engagement, Germania (parte din rețeaua europeană a școlilor care inițiază și promovează proiecte de SL) Stiftung Lernen durch Engagement.
- Liceul ,,Ep. Alexandru Rusu” are ca partener Asociaţia Selegro, parte din rețelele internaționale de școli: Central and Eastern European Network of Service Learning Schools şi SLESON. Aceste rețele includ școli din România şi Europa și are ca obiectiv promovarea principiilor învățării prin servicii, încurajarea implicării în comunitate și corelarea implicării școlii cu obiectivele de învățare.