Gimnaziu

Prezentare clase Ciclul gimnazial

Ciclul Gimnazial funcționează pe baza planurilor cadru aprobate prin O.M.E.N.C.S. nr. 3590 din 5.04.2016 și prin Curriculum-ul aprobat prin decizia școlii.

Ciclul gimnazial urmează Curriculum Naţional Românescpentru a consulta conținuturile și competențele dezvoltate la nivelul fiecărei clase de la nivelul gimnazial, vezi: Planuri cadru învăţământ gimnazial.

În școala noastră, ne concentrăm pe următoarele direcții principale:

  • Planificările oferă timp suficient elevilor pentru a desfășura activități de învățare care să dezvolte toate competențele descrise de programele școlare.
  • Asigurăm ore suplimentare față de planurile cadru oficiale pentru matematică (6 ore pe săptămână față de 4 în planurile cadru) și limba română (5 ore pe săptămână față de 4 în planurile cadru), astfel încât să putem acoperi întreaga materie, toate competențele și pentru a da posibilitatea pentru consolidare. 
  • O atenție deosebită este acordată predării limbii engleze – 4 ore pe săptămână pe parcursul tuturor anilor de gimnaziu. Pregătim elevii pentru certificatele Cambridge – KET, PET. Punem un accent deosebit pe dezvoltarea tuturor competențelor de citit, scris, înțelegere și comunicare. Lucrăm, de asemenea, pe grupe de nivel, venind astfel în întâmpinarea nevoilor de învățare a tuturor elevilor. 
  • Limba germană ocupă un loc special în programul de studiu al elevilor – 3 ore pe săptămână. Elevii își pot verifica abilitățile deosebite în cadrul concursului național Deutschgenie, organizat anual și la care reprezentanții școlii au obținut rezultate deosebite. 

O clasă pe nivel pentru clasele V-VIII, cu un maxim de 22 de elevi / clasă. 

Pentru ,,Ştiințe” punem un accent important pe partea practică, pe experimentele științifice, realizate în Laborator.
  • Elevii beneficiază de programe de educație financiară, în care tematica teoretică este aplicată concret în proiecte practice dezvoltate de elevi cu coordonarea profesorilor. Menționăm și parteneriatul important cu Banca Comercială Română
  • Tematicile de dezvoltare personală și socio-emoțională, educație pentru sănătate și siguranță sunt abordate regulat în cadrul orelor de PSHE (un alt fel de dirigenție).
  • Elevii și familiile lor beneficiază de consiliere pentru carieră, pornind de la implementarea unor instrumente de evaluare validate internațional – CAT4 – GL Assessment
  • Competențele de leadership ale elevilor sunt dezvoltate în mod regulat prin implicarea tuturor în proiecte realizate în cadrul unor echipe mixte, care aduc împreună elevi mai mari și mai mici din clase diferite, profesori și părinți specialiști sau pasionați de diferite teme, care acționează ca și mentori – coach pentru elevi.
  • O practică constantă în școală este predarea unor secvențe de lecții de către elevii din gimnaziu pentru elevii din ciclul primar

ÎN PLUS, CE OFERIM SPECIFIC LA NIVELUL CICLULUI GIMNAZIAL

  • Programa școlară națională
  • Metode alternative de predare
  • Corelarea curriculumului cu pedagogia „Service-Learning
  • Limba 1 de studiu: 4 ore/săptămână (Curriculum Cambridge)
  • Limba 2 de studiu: 2 ore/săptămână (Curriculum Cambridge)
  • Posibilitatea studierii limbii germane ca limbă modernă principală
  • Program de extindere și aprofundare la limba română și matematică
  • Program de aventură
  • Curs de educație financiară pentru clasa VIII
  • Testări CAT4 pentru evaluarea potențialului de învățare și pentru ghidaj de carieră pentru clasele V – VIII
  • Echipe de sport – fotbal
  • Cor

STRUCTURA ZILEI

  • Orele de curs se desfășoară între orele 8.15 – 14.00 / 15.00 (după caz)

  • Masa de prânz între orele 14.00 – 14.30
  • Ateliere/activități extra-curriculare/activități de sprijin/activități de excelență între orele 14.30 – 15.45

EVALUAREA PROGRESULUI ELEVILOR

Menționăm că evaluările urmează principiul SPIRALEI – adică să integreze competențele așa se poate realiza o măsurare eficientă a progresului elevilor. 

O experiență de învățare pozitivă și interactivă în timpul lecțiilor trebuie susținută și printr-un sistem relevant pentru monitorizarea constantă a progresului, care să permită și o intervenție eficace atunci când este necesar. 

Evaluările trebuie să fie regulate, riguroase din punct de vedere academic, adaptate la nivelul cerut de curriculum, relevante pentru ceea ce s-a predat și să asigure verificarea modului în care elevii și-au dezvoltat competențele specifice. 

La începutul anului școlar vor avea loc testările inițiale, care să reflecte nivelul de început al fiecărui elev la toate materiile. În funcție de rezultat, elevii care se află sub nivelul așteptat, vor beneficia de planuri individuale de intervenție construite de profesori pornind de la competențele specifice pe care elevii trebuie să le dezvolte. Acestea sunt comunicate părinților, de asemenea. 

După testările inițiale, profesorii stabilesc împreună cu elevii notele de țintă pentru finalul anului. Acestea nu pot fi mai mari de 2 puncte față de nota de la evaluarea inițială.

Ulterior, testarea ritmică este dată de structura modulelor, cu o evaluare finală în ultima parte a anului școlar.