Pedagogia service learning promovează:
Service-learning ca pedagogie
Pedagogia service learning se bazează pe concepția că implicarea comunitară și civică pot fi mijloace inovative de aplicare a unor conținuturi teoretice, completând paleta de competențe și abilități şi modificând atitudini.
I. O educație de calitate, comprehensivă și incluzivă: proiectele vizează integrarea simultană a excelenței academice și a implicării comunitare, a educației științifice și civice, bazată pe valori și a dezvoltării competențelor de viață și de muncă, incluzând diversitatea în educație.
II. Inițiative menite să răspundă unei nevoi concrete a comunității: dezvoltarea inițiativelor de serviciu în folosul comunității (de solidaritate), cu scopul creări unei colaborări eficiente care răspunde unei nevoi reale a comunității, nu diminuează eficacitatea inițiativei, ci încorporează învățarea în dezvoltarea acțiunilor transformative, unde „beneficiarii” trebuie să joace un rol activ.
III. Rolul elevilor în planificarea, dezvoltarea și evaluarea proiectului: proiectele de service learning sunt o abordare pedagogică activă; astfel, elevii ar trebui să inițieze activitățile într-o măsură mai mare decât profesorii. Dacă elevii nu se implică, impactul învățării va fi diminuat.
IV. Integrarea conținutului de învățat (teoria) în realizarea proiectelor (practica prin serviciu în folosul comunității) și dezvoltarea competențelor elevilor: există legături intenționate și clare între serviciul în folosul comunității și conținutul programei. Elevii abordează probleme sociale și dezvoltă competențe pentru o participarea activă și autonomă în societăți contemporane.

