
1. Dezvoltarea proiectelor de serviciu în comunitate conform pedagogiei Service Learning este o abordare educațională care facilitează învăţarea elevilor prin implicarea lor în rezolvarea unor probleme din comunitatea lor. Sub călăuzirea unui profesor (sau grup de profesori), ei identifică nevoile comunităţii, dezbat soluţii, se reunesc în jurul unui scop comun şi acţionează în comunitate.
De asemenea, oferă claritate în finalitatea procesului educațional, îmbinând 3 componente importante:
curriculum (pilon Academic);
munca împreună și pentru comunitate (pilon Cultură);
leadership -ul elevilor (pilon Leadership).
Elevii învață că ei pot să facă o diferență în bine prin implicarea lor într-o cauză aleasă de ei și vor aprecia importanța muncii împreună cu comunitatea, nu doar pentru comunitate.
Vor ţine cont în alegerea cauzei de aceste considerente:
- Proiectul ales este în strânsă legătură cu viziunea și misiunea școlii?
- De ce instituția a decis să implementeze acel proiect? Introducerea – motivarea, descrierea nevoii comunității și activitățile implementate;
- Există conexiune între învățare și service/voluntariat? Enumerarea materiilor implicate în mod intenționat și abilitățile rezultate.
- Care sunt soluțiile şi rezultatele obţinute prin implementarea proiectului?
- Cum a participat comunitatea?
- Care a fost rolul ei?
- Cum și în ce etape au participat elevii?
- Care a fost rolul lor?
2. Proiectul „Maramureșul ne învață” – are menirea să creeze un cadru cu progresie de la grupa mică până la ultima clasă de liceu care să definească țintele pentru vizitele educaționale pe care elevii le pot face în mod regulat, profitând de zona în care ne aflăm – județul Maramureș, dar și orice altă direcție în care se poate ajunge într-o oră / o oră și jumătate cu mașina.
Proiectul va fi dezvoltat pe 4 direcții curriculare:
- limba română şi literatura română, limbi străine, comunicare şi dezvoltare a limbajului;
- matematică și științe;
- științe umaniste;
- arte și sport.
Astfel, toate activitățiile propuse sunt în strânsă legătură cu aria curriculară, promovând învăţarea prin descoperire.


3. Program de educație financiară – propunere de dezvoltare de la nivelul ciclului primar și până la liceu.
Cum?
Prin identificare programelor disponibile în regiunea noastră, a resurselor sau programelor online, a posibililor invitați speciali şi prin legătura cu aria curriculară.
Ne propunem un program propriu, al școlii, care să integreze cât mai multe instrumente și experiențe – din nou, în progresie şi în funcție de vârsta elevilor.
Anul aceasta academic am început o colaborare cu Banca Comercială Română.
Această inițiativă face parte din programul ,,Școala de Bani” , un proiect amplu al Băncii Comerciale Române, dedicat educației financiare pentru persoanele de toate vârstele.
În cadrul întâlnirii cu reprezentanţii Băncii, elevii au avut ocazia să aprofundeze aspecte legate de: venituri, cheltuieli, echilibru și principalele provocări financiare actuale.
Mulțumim Băncii Comerciale Române pentru implicare!